SACS External Review.

Yesterday it was announced by the SACS External Review Team that ASA will be recommended for accreditation for an additional five years.  Congratulations!

In the presentation by the SACS Team, it was mentioned that the school is to be commended for the following positive qualities: a sense of family, collegiality, warmth, commitment, and its openness to the opportunity for continuous improvement.  Additional comments included the observation and appreciation that ASA: has made very visible progress in advancing the school through the construction of its new facilities; that ASA has effective communication channels among parents, students and community members; that ASA has effective leadership that monitors and shares extensive information about student learning; and that ASA has K4 and K5 programs that represent very effective and purposeful early childhood education.

As expected yesterday, and is the procedure of the SACS organization, there were also "required actions" recommended in order to support continuous improvement.  The SACS Team mentioned three required actions: strive for increased coherence as a K-12 educational organization while continuing to engage in improvement efforts aimed at supporting student learning; engage all staff in professional development activities that are highly relevant and explicitly linked to established school-wide goals; and, develop and immediately begin implementing a technology plan that focuses on student learning with a 21st century framework.

In the months to come, and as we move forward on the path of continuous improvement, we will be implementing these recommendations.

On Behalf of the ASA School Board, I want to thank you and once again congratulate you on a 'job well done' in obtaining our re-accreditation.  Bravo ASA Staff and ASA Community!

Sincerely,

Dr. Beck

Ayer fue anunciado por el Equipo de Revisión Externa del SACS que se hará la recomendación para que el ASA sea acreditada por cinco años más.  ¡Felicitaciones!

En la presentación del equipo del SACS se mencionó que el colegio debe ser elogiado por las siguientes características: sentido de familia, compañerismo, calidez, compromiso y su apertura a las continuas mejoras.  En comentarios adicionales se hizo la observación y apreciación de que el ASA ha logrado progresos muy visibles a través de la construcción de sus nuevas instalaciones; que el ASA tiene canales de comunicación efectivos entre los padres, estudiantes y miembros de la comunidad: tiene un liderazgo efectivo que monitorea y comparte amplia información sobre el aprendizaje de los estudiantes, y cuenta con programas de K4 y K5 que representan una educación eficaz y útil en la primera infancia.

Tal como se esperaba ayer y según los procedimientos del SACS, tenemos también “acciones requeridas” o recomendadas, con el fin de apoyar las continuas mejoras.  El equipo del SACS mencionó tres acciones requeridas: luchar por una mayor coherencia como organización educativa desde el Kinder hasta el 12° grado sin dejar de participar en los esfuerzos de mejoras encaminadas a apoyar el aprendizaje del estudiante; involucrar a todo el personal en las actividades de desarrollo profesional que son altamente relevantes y explícitamente vincularlas  a los objetivos establecidos en todo el colegio; y desarrollar e inmediatamente comenzar a implementar un plan de tecnología que se centre en el aprendizaje del estudiante en el  marco del siglo 21.

En los próximos meses, y a medida que avanzamos en el camino de las continuas mejoras, implementaremos estas recomendaciones.

Por ahora, quiero darle las gracias y una vez más los felicitamos por un "trabajo bien hecho" en la obtención de nuestra re-acreditación. ¡Bravo personal y comunidad del ASA!