Results of ASA Stakeholder Survey

Dear ASA Community,

I am pleased to inform you that we have received the results of the Southern Association of Colleges and Schools-Council on Accreditation and School Improvement (SACS-CASI) Stakeholders Climate Survey that students (grades 3-12), parents and staff participated in completing this past October. The results are extensive. The surveys were completed anonymously.

The Surveys were recommended by our accrediting agency (SACS) and scored in the United States. A SACS accrediting/licensing team will be visiting ASA during the third week of April. The survey results are a part of a larger set of ASA data used by the SACS accreditation team to measure our progress in meeting the following SACS Standards: Standard 1-Purpose and Direction; Standard 2-Governance and Leadership; Standard 3- Teaching and Assessing for Learning; Standard 4-Resources and Support Systems; Standard 5-Using Results for Continuous Improvement (a standard related to our K 4 program is also being reviewed).

Attached is a report titled 'Results of ASA Stakeholder Survey-Overview, Summary and Action Recommendations' compiled by me and presented to the ASA School Board. I encourage you to read the summary and review the results at the link provided in the Overview under the section Return Rate and Results. The data are organized by school division, Elementary School, Middle School and High School. And within each school division's results you will find the data further dis-aggregated by the five SACS standards that the school will be evaluated on when the SACS accrediting team visits.

On behalf of the School Board of Directors, I thank all those who participated in this thorough and important climate survey. As we go forward as a school that believes in continuous improvement, we will be using the results to gain insights and develop action plans that support further positive development of our programs. I hope that you enjoy reading through the SACS information.

Please be advised that I will be discussing the results at the stakeholders surveys at the following Director General's parent Coffees: High School - Wednesday, March 6, Middle School- Thursday, March 14, and Elementary - Wednesday, March 20.

Sincerely,

Dr. Robert E. Beck
Director General

Attachments

Results of ASA Stakeholder Survey 2012

----------------------

Estimados miembros de la Comunidad del ASA:

Me complace informarles que hemos recibido los resultados de la Encuesta de Clima del Southern Association of Colleges and Schools-Council on Accreditation and School Improvement (SACS-CASI) que completaron en el mes de octubre los estudiantes (del 3° al 12° grados) padres y empleados. Los resultados son muy extensos. Las encuestas fueron completadas en forma anónima.

La encuesta fue recomendada por nuestra agencia de acreditación (SACS) y fue revisada en los Estados Unidos. Un equipo de acreditación del SACS visitará el ASA durante la tercera semana de abril. Los resultados de la encuesta son parte de una gran cantidad de datos del ASA que serán utilizados por el equipo de acreditación del SACS para medir nuestro progreso en el cumplimiento de las siguientes normas del SACS: Estándar 1-propósito y dirección; Estándar 2-Gobernabilidad y Liderazgo; Estándar 3 - Enseñanza y Evaluación para el aprendizaje; estándar 4-Recursos y Sistemas de Apoyo; standard 5-Uso de los resultados para la mejora continua (una norma relacionada con nuestro programa K-4 también se está revisando).

Adjunto se presenta un informe titulado Resultados de la Encuesta a los Grupos de Interés del ASA - Visión General, Resumen y Recomendaciones, el cual se presentó al Consejo Directivo del ASA. Los invito a leer este resumen y revisar los resultados en el enlace que aparece en la sección: Tasa de Rendimiento y Resultados. Los datos están organizados por división del colegio: Escuela Primaria, Escuela Media y Escuela Superior. Y dentro de los resultados de cada división escolar se encuentran los nuevos datos disgregados de acuerdo a las cinco normas SACS por las cuales se evaluará a nuestro colegio cuando nos.

En nombre del Consejo Directivo del colegio, les agradezco a todos los que participaron en esta importante encuesta de clima. A medida que avanzamos como un colegio que cree en la mejora continua, vamos a utilizar los resultados para obtener información y desarrollar planes de acción que apoyan el desarrollo más positivo de nuestros programas. Espero que disfruten de la lectura a través de la información del SACS

Por favor, tengan en cuenta que estaré hablando sobre los resultados de la encuesta en los siguientes Cafés con el Director General : Escuela Superior - miércoles, 6 de marzo, Escuela Media - jueves, 14 de marzo, y Escuela Primaria - miércoles 20 de marzo.

Atentamente,

Dr. Robert E. Beck