Launch! Paraguay Space Agency and ASA

The American School of Asuncion, in collaboration with the Paraguayan Space AgencyAgencia Espacial del Paraguay, invited Dr. Jorge Kurita Nagasawa, engineering director at the Paraguayan Space Agency, to speak to our student body regarding space sciences and the current state of the Paraguayan Space Agency.

As one of the Paraguayan Space Agency’s missions is to motivate students in the field of space science, we reached out to Dr. Kurita to share his experiences and insight regarding the recent successful launch of the Guarani SAT-1 and subsequent successful deployment from the International Space Station. These classroom visits targeted students who study space science as part of their grade-level curriculum and addressed the following themes:

- Space is Within our Reach
   - New Space versus Old Space

Dr. Kurita visited ASA students in all three divisions throughout the week and shared inspiring stories about the Paraguayan Space Agency and the future of space science. He encouraged our students to learn programming
through Arduino (something we do in the Engineering + Robotics high school elective) and to know that anyone can become an astronaut.

ASA looks forward to developing a strong relationship with the Paraguayan Space Agency to expose our students to modern practices, relevant challenges, practical experiences, even specific collaborations. We thank Dr. Kurita for his time and look forward to seeing him again during our STEAM Expo!

¡Lanzamiento! Agencia Espacial del Paraguay y ASA

La Escuela Americana de Asunción, en colaboración con la Agencia Espacial del Paraguay, invitó al Dr. Jorge Kurita Nagasawa, director de ingeniería de la Agencia Espacial del Paraguay, para hablar a nuestro alumnado sobre las ciencias espaciales y el estado actual de la  Agencia Espacial del Paraguay.

Como una de las misiones de la Agencia Espacial del Paraguay es motivar a los estudiantes en el campo de la ciencia espacial, nos comunicamos con el Dr. Kurita para compartir sus experiencias y conocimientos sobre el reciente lanzamiento exitoso del Guarani SAT-1 y el posterior despliegue exitoso de la International. Estación Espacial. Estas visitas al aula se dirigieron a estudiantes que estudian ciencias espaciales como parte de su plan de estudios de nivel de grado y abordaron los siguientes temas:

- El espacio está a nuestro alcance
   - Espacio nuevo versus espacio antiguo

El Dr. Kurita visitó a los estudiantes de ASA en las tres divisiones durante la semana y compartió historias inspiradoras sobre la Agencia Espacial del Paraguay y el futuro de la ciencia espacial. Animó a nuestros estudiantes a aprender programación a través de Arduino (algo que hacemos en la electiva de la escuela secundaria de Ingeniería + Robótica) y a saber que cualquiera puede convertirse en astronauta.

ASA espera desarrollar una relación sólida con la Agencia Espacial del Paraguay para exponer a nuestros estudiantes a prácticas modernas, desafíos relevantes, experiencias prácticas e incluso colaboraciones específicas.
¡Agradecemos al Dr. Kurita por su tiempo y esperamos verlo nuevamente durante nuestra STEAM Expo!