ASA 4th Graders Tour Cerro Koi - Natural Monument & Cultural Heritage

The 4th grade classes successfully completed their tour of Cerro Koi as part of their annual scientific excursion. Students used their science notebooks to record observations on the natural plant life, diagram the various insects in the park, and draw models of the world-renowned hexagonal rock formations that give the park its patrimonial status. Students were guided on this trip by park rangers, their homeroom teachers, their art teacher, a school nurse, and several other adults who provided specialized support. One of these individuals is Mr. Rivas, whose knowledge of the Guarani language helped students to decode some of the herbal mysteries of the plant life at Cerro Koi, such as the Amba'ykua plant whose flowers can be used as a natural respirator reliever.

4to grado de ASA recorren el Cerro Koi - Monumento Natural y Patrimonio
Cultural

Las clases de cuarto grado completaron con éxito su recorrido por Cerro Koi como parte de su excursión científica anual. Los estudiantes usaron sus cuadernos de ciencias para registrar observaciones sobre la vida vegetal natural, diagramar los diversos insectos en el parque y dibujar modelos de las formaciones rocosas hexagonales de renombre mundial que le dan al parque su estatus patrimonial. Los estudiantes fueron guiados en este viaje por los guardaparques, sus maestros de salón, su maestro de arte, una enfermera de la escuela y varios otros adultos que brindaron apoyo
especializado. Uno de estos individuos es el Sr. Rivas, cuyo conocimiento del idioma guaraní ayudó a los estudiantes a descifrar algunos de los misterios herbales de la vida vegetal en Cerro Koi, como la planta Amba'ykua cuyas flores pueden usarse como un respirador natural para aliviar.