ASA hosts AMISA 2024 International Education Conference

ASA is pleased to host the AMISA 2024 International Education Conference, a three-day international education conference featuring distinguished speakers, prominent consultants, and numerous other speakers, who are addressing topics related to progressive learning, vibrant communities, and visionary leadership, in addition to providing workshops for partners and consultants, among other activities.

Educators from 19 countries in America, from 24 American schools visit Paraguay to address the central theme of this year's international conference: "Growing and Connecting: Better Together", a unique opportunity to learn, connect, and exchange experiences and good educational practices.

The conference features keynote speakers like Dr. Eric Mazur, physicist and educator at Harvard University, and Dr. Eugenia Cheng, mathematician, educator, author, and scientist-in-residence at the School of the Art Institute of Chicago. In addition, numerous other consultants are giving talks and workshops such as Rosalind Wiseman, Marla Hunter, Paul Andersen, Sherrie Raven, Kristel Solomon, Nichelle Pinkney, Don Doggett, Justin Robinson, LaShaun Franklin, Henri Shimoiyo and Madeleine Heide, among other notable speakers.

AMISA's mission is to improve the quality of education at member schools, U.S. and international. For more information about this international conference, please visit https://www.amisa.us/edcon24

-----

ASA se complace en ser anfitrion de la Conferencia Internacional de Educación AMISA 2024, una conferencia internacional de educación de tres días de duración que cuenta con oradores distinguidos oradores, consultores destacados y muchos otros oradores, que abordan temas relacionados con el aprendizaje progresivo, comunidades vibrantes y liderazgo visionario, además de impartir talleres para socios y consultores, entre otras actividades.

Educadores de 19 países de América, de 24 colegios americanos visitan Paraguay para abordar el tema central de la conferencia internacional de este año: "Creciendo y Conectando: Mejor Juntos", una oportunidad única para aprender, conectar e intercambiar experiencias y buenas prácticas educativas.

La conferencia cuenta con oradores principales como el Dr. Eric Mazur, físico y educador de la Universidad de Harvard, y la Dra. Eugenia Cheng, matemática, educadora, autora y científica residente en la Escuela del Instituto de Arte de Chicago. Además, numerosos otros consultores imparten charlas y talleres como Rosalind Wiseman, Marla Hunter, Paul Andersen, Sherrie Raven, Kristel Solomon, Nichelle Pinkney, Don Doggett, Justin Robinson, LaShaun Franklin, Henri Shimoiyo y Madeleine Heide, entre otros destacados ponentes. .

La misión de AMISA es mejorar la calidad de la educación en las escuelas miembros, estadounidenses e internacionales. Para obtener más información sobre esta conferencia internacional, visite https://www.amisa.us/edcon24